سفارش تبلیغ
صبا ویژن


رشته های تجربی پیام نور

 

 

هر ساله داوطلبان زیادی برای اینکه بتوانند در رشته­های تجربی به ادامه تحصیل مشغول می شوند، برای پذیرش در دانشگاه پیام­ نور اقدام می­کنند؛ زیرا این دانشگاه تعدادی از رشته­هایی که مربوط به این گروه آموزشی است را ارائه می­کند. علوم پایه و کشاورزی از جمله رشته­های است که این دانشگاه داوطلبان بیشتری را جذب می­کند. در این مقاله سعی داریم شما را با رشته های تجربی دانشگاه پیام نور آشنا کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شرایط پذیرش در دانشگاه پیام نور

شرایط پذیرش در دانشگاه پیام نور، نسبت به سایر دانشگاه­ها آسان­تر است؛ چرا که این دانشگاه کنکور را برای برخی رشته­های تحصیلی حذف کرده و همین امر موجب پذیرش آسان­تر داوطلبان برای ادامه تحصیل و جذب آنها شده است.

لازم به ذکر است که این دانشگاه امکان تحصیل غیر­حضوری و از راه دور را برای برخی از داوطلبان که شرایط خاص و ویژه­ای دارند، فراهم نموده است.

 

ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور

برای اینکه بتوانید در این دانشگاه ادامه تحصیل دهید، باید از برخی موارد مانند رشته­های تجربی موجود در دانشگاه پیام نور، لیست شهرهای دارای واحد دانشگاهی، شرایط لازم و قوانین موجود برای ورود به این دانشگاه، میزان شهریه براساس رشته تحصیلی و ... اطلاع کامل و یکپارچه­ای داشته باشید.


شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور

به صورت کلی شرایط تحصیل در این دانشگاه به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم­بندی می­شود.

شرایط عمومی: تمامی داوطلبان باید واجد این شرایط باشند. نمونه­هایی از این شرایط در ادامه آورده شده است:

1)    نداشتن سابقه کیفری

2)    نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

3)   نداشتن دشمنی با جمهوری اسلامی ایران

4)   اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

5)   نداشتن سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی

6)   و...

شرایط اختصاصی

1)   داشتن مدرک معافیت تحصیلی، برگه معافیت نظام وظیفه یا کارت پایان خدمت و ارائه آن هنگام ثبت نام. (برای داوطلبان مرد)

2)   دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی برای فارغ التحصیلان دوره­های ترمی – واحدی نظام قدیم

3)   داشتن مدرک کاردانی رشته­های فنی­ و حرفه­ای هنرستان، برای پذیرش در رشته­های زیرگروه تجربی

افرادی که شرایط ذکر شده را دارا هستند، می­توانند شانس خود را برای ادامه تحصیل در رشته­های زیرگروه علوم تجربی، چه با کنکور و چه بدون کنکور امتحان کنند.

لازم به ذکر است: کسانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند باید برای هر ترم شهریه مقرر شده را پرداخت نمایند.

این مطلب را هم عرض کنیم که رشته تجربی دانشگاه پیام نور معمولا، رشته­های گروه علوم پایه و علوم کشاورزی را در بر می­گیرد. یعنی رشته­های پزشکی و پیراپزشکی در این دانشگاه وجود ندارد.

تا اینجا به صورت خلاصه، به بیان شرایط موجود برای پذیرش در دانشگاه پرداختیم. در ادامه: لیست رشته­های زیرگروه علوم تجربی را بررسی خواهیم کرد.

1.   رشته علوم دامی: داوطلبان زن و مرد در مقطع کارشناسی می­توانند بدون کنکور یا از طریق کنکور کارشناسی ارشد، در این رشته تحصیلی، مشغول به تحصیل شوند.

2.   رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی: داوطلبان زن و مرد در مقطع کارشناسی می توانند مشغول به تحصیل شوند.

3.   رشته شیمی محض: تمامی داوطلبان زن و مرد درمقطع کارشناسی می­توانند بدون کنکور در این رشته مشغول به تحصیل شوند.

4.   رشته مهندسی کامپیوتر: داوطلبان مقطع کاردانی می­توانند بدون کنکور، در این رشته مشغول به تحصیل شوند.

5.   رشته زمین شناسی: تمام داوطلبان زن و مرد در مقطع کارشناسی در این رشته و زیرمجموعه­های این رشته با توجه به علاقه خود مشغول به تحصیل شوند.

6.   و...

نمونه­هایی که در بالا مطرح شد، فقط تعداد اندکی از رشته­های موجود در دانشگاه پیام نور بود. این دانشگاه در رشته­های: حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم سیاسی، علوم ورزشی، علوم بازرگانی، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، علوم کامپیوتر، معماری داخلی، عکاسی، مهندسی کامپیوتر، مدیریت دولتی، مترجمی زبان انگلیسی، علوم تربیتی، مهندسی صنایع، مهندسی پزشکی، مهندسی مواد و متالوژی، جامعه شناسی، نقاشی و... در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشجو می­پذیرد.

رشته­ های زیر گروه آزمایشی علوم تجربی بسیار گسترده است؛ به همین دلیل ما فقط تعداد اندکی از آن­ها را بیان کردیم. اگر در مورد سایر رشته های پیام نور سوالی دارید می توانید با مشاوران آویژه تماس بگیرید.

 



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ