سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشنایی با انواع موتورهای کولر های گازی

 

یکی از نکات مهم در انتخاب و همچنین خرید کولر های گازی دقت به نوع موتور این دستگاه خنک کننده می باشد. انتخاب کمپرسور کولر گازی بستگی به نوع منطقه از نظر آب و هوایی دارد که در انتخاب آن بسیار موثر می باشد. از قسمت های اصلی یک کولر گازی می توان گفت کمپرسور و همچنین کندانسور این دستگاه الکترونیکی می باشد.که نصب این دو وسیله در خارج از محیط انجام می شود. در این مطلب از نوع موتورهای استفاده شده در کولر های گازی صحبت خواهیم کرد.

 

آشنایی با انواع موتورهای کولر های گازی

کمپرسور و همچنین کندانسور بیشترین تاثیر را بر روی سیستم های کولر های گازی دارد و از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. کولر گازی با استفاده از انواع گوناگون کمپرسور کار می کند و از طریق این سیستم در جهت خنک کنندگی هوا عمل می کند. نوع قدرت و توان کمپرسور در کولر گازی ها بسیار مهم می باشد و یکی از نکات قابل توجه محسوب می شود. یکی از نکاتی که در قیمت کولرگازی تاثیر دارد نوع کمپرسور استفاده شده در کولر گازی است.

1. کمپرسور    T3  تروپیکال: در این نوع از کمپرسور که دارای سایز مناسبی جهت استفاده در کولرگازی می باشد، از جدیدترین نوع کمپرسورهای مورد استفاده درکولرهای گازی می باشد. قابلیت نصب سیستم مدل دوال کمپرسور و همچنین مدل اینورتر بر روی این سیستم قابل اجرا می باشد. این نوع کمپرسور در آب هوای متفاوت و مختلف با بهترین بازدهی عمل می کند. دارای انرژی و همچنین قدرت بالایی نیز است.

2. کمپرسور پیستونی: یکی از کمپرسورهای قدیمی می باشد که در یخچال ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم از طریق پیستون که داخل سیلندر می باشد طراحی شده است و کولر های گازی که قابلیت این نوع کمپرسور را دارند از قدرت بالایی برخوردار هستند. این سیستم مناسب برای مناطقی با آب و هوای گرم می باشد. ظرفیت های در نظر گرفته شده در این کمپرسور از 18000 هزار تا 36000 هزار بی تی یو می باشد.

 

3. کمپرسور روتاری: این کمپرسور با استفاده از سیستم اینورتر قابل اجرا می باشد. در مناطق آب و هوایی معتدل کاربرد مناسبی دارد. ظرفیت های در نظر گرفته شده برای این کمپرسور از 7000 هزار بی تی یو تا 36000 هزار می باشد. این کمپرسور در مناطق خیلی گرم کاربرد ندارد.

4. کمپرسور اسکرول: این کمپرسور به صورت مارپیچی طراحی شده است که یکی از این مارپیچ ها به صورت ثابت و دیگری در حالت متحرک عمل می کند. این نوع فعالیت باعث میشود تا گاز در این سیستم فشرده شود. این نوع کمپرسور در ظرفیتهای 24000 هزار تا 96000 هزار بی تی یو در نظر گرفته شده است. می توان گفت دارای قدرت و کارکرد بالایی می باشد و در کولر های گازی با سایز و اندازه های بزرگ کاربرد دارد.

 

https://sarmagrma.com




ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ